Over MIC

Visie: de klant staat centraal bij elke bedrijfsbeslissing. Het hebben van inzicht in klanten en daarop inspelen is cruciaal voor de duurzame groei van organisaties op lange termijn. Het vergaren en gebruiken van klantinzichten dient de basis te zijn van elk innovatie-, NPD-, communicatie-, marketing- en salesproces. Geen enkel project kan van start gaan zonder dat men zich afgevraagd – en onderzocht – heeft wat de klant ervan denkt en vindt.

Inzichten en concepten

MIC bekijkt met de opdrachtgever wat goed gaat en waar verbeteringen nodig zijn, doet onderzoek onder (potentiële) klanten en ex-klanten en geeft een concreet voorstel met daarin stappen beschreven voor alle afdelingen van de organisatie. Alle zgn. “touchpoints” worden behandeld, er wordt een klantgerichte mentaliteit (customer excellence) geïntroduceerd, waarbij de klant in alle stappen van ideegeneratie, concept- en productontwikkeling wordt betrokken.

Welke top 3 valkuilen ziet MIC bij veel organisaties?

1- De klant niet centraal stellen, maar eigen inzichten als basis (blijven) zien
2- Niet willen vernieuwen en vasthouden aan huidige situatie en successen
3- Digitalisering van eigen organisatie als uitgangspunt nemen en boven klantwensen stellen

Kortom: inside-out denken!

Patrick Bruin, geboren 18 november 1969 te Arnhem, is een (interim) marketing & insights manager/consultant die diepgaand inzicht in markten en klanten levert. De werkzaamheden bevinden zich op het snijvlak van marketing en marktonderzoek, waarbij de klant altijd centraal staat. Door zijn enorme nieuwsgierigheid weet hij erachter te komen wat klanten (of dit nu consumenten of B2B customers zijn) drijft, waar ze behoefte aan hebben en hoe daarop in te spelen.