Kantar

Director Customer Experience (interim), leading the CX team, managing research, analytics and interpretation, doing presentations, leading workshops and determining improvement areas for companies in (a/o) banking, online travel, packaging, telecom, aviation, automotive, printers/copiers

Inter-IKEA

Project Leader (interim), leading global strategic insights projects in the field of brand tracking, key market indicators, expansion including online/digital and the omni-channel shift when outlets had to close during the pandemic

Jaarbeurs

Interim consultant MICC (Marketing Intelligence Competence Centre), leading and reorganising MICC in a new organisation, initiating new research trajectories for innovation/NPD and (re)positioning brands and titles

Heineken

Consumer and Market Insights Manager (interim), mainly leading large projects, managing communication research (incl. marketing mix modelling), starting new initiatives for craft and specialty beer, shopper marketing incl. customer experience.

DSM

Consultancy regarding Marketing & Innovation, building value propositions for new (biofuel) PMCs, leading workshops

KPN

Market Intelligence Consultant (interim)
- leading strategic repositioning project encompassing both consumer and business market, incorporating CX

Senior Marketing Manager TV:
- Churn gereduceerd met >15 procent in een jaar
- Activiteiten opgezet en aangestuurd om consumenten van Interactieve Televisie en Digitenne te behouden, bijvoorbeeld door de introductie van en retentiepropositie
- Een multibrandstrategie opgezet met XS4ALL en Telfort met als doel de verschillende merken en segmenten helder te positioneren

Insight Manager
- Opzet nieuwe functie van Insights Manager met als doel de organisatie enthousiast te krijgen om bij alle businessbeslissingen de klant te betrekken:

- Nieuwe (online en offline) panels werden opgezet, communities, focusgroepinterviews, customer journeys etc. Doel was meer en beter inzicht in de wensen en frustraties van de klant en daarop inspelen
- Vele nieuwe en verbeterde producten en diensten zagen het licht
- Eindresultaat: een klantgerichte organisatie


Nilfisk

Marketing Director Benelux. Onderdeel van het MT en leiding gegeven aan een afdeling van 7 marketeers en product managers/trainers. Resultaten:

- Lancering nieuw merk (Viper)
- Social media-strategie opgezet
- Afdeling Marketing en Product Management gereorganiseerd + interne processen gestroomlijnd
- NPS + closed-loop feedback + verbeteracties waardoor NPS steeg in Nederland en België


Danone Nutricia

Global Consumer Insights Manager. Verantwoordelijk voor al het marktonderzoek wereldwijd voor voeding en drinks. Belangrijke wapenfeiten waren het opzetten en managen van een Global Usage & Attitude study in 26 landen. Dit onderzoek leidde tot:

- Een nieuwe strategie
- Nieuwe segmentatie en communicatieplatformen
- Innovatie/NPD. Bijvoorbeeld de introductie van peutervoeding en –melk​


JTI

In de rol van Consumer & Brand Knowledge Manager nieuwe initiatieven opgezet:

- Europees model om de grensoverschrijdende sigarettenverkoop in kaart te brengen
- Innovatieve methoden om met de doelgroep in contact te komen
- Het doen van uitgebreid (branding) onderzoek naar nieuwe verpakkingen
- Resultaat: het vasthouden van de nummer 2-positie op de Beneluxmarkten


FrieslandCampina

Opzetten van de functie van Market Research Manager voor Campina International. De onderneming had vestigingen in diverse landen; echter nog geen centraal market researchbeleid. Concrete resultaten:

- Implementatie van de internationale functie van Market Research Manager voor Campina; introductie van diverse nieuwe producten, gebaseerd op klantinzichten
- Het structureren en standaardiseren van het marktonderzoeksproces binnen Campina International
- Projecten, o.a. Europees concept voor desserts inclusief het herpositioneren van merken, Marketing Informatie Systeem voor Campina International, introductie van ontbijtproducten in West-Europa en zuiveldranken in Midden- en Oost-Europa


GfK

Projectmanager/consultant bij GfK. Verwerven van grote en kleinere klanten en adviseren van fabrikanten als AkzoNobel, Sigma Coatings, Bosch en Black & Decker, maar ook retailorganisaties als Gamma, Praxis, Formido, Karwei, Hornbach. Daarnaast accountmanagement van klanten als Batavus, Gazelle, Giant, Shimano. Resultaten:

- (Mede) opzetten van het DIY-panel
- Meer dan verdubbeling van de omzet in twee jaar tijd
- Managen van diverse onderzoekspanels


Reesink

Opzetten van de marktonderzoeksfunctie bij de nieuw op te zetten Fixet Retailgroep. Reesink Technische Handel in Zutphen had 4 Doe-Het-Zelf-formules die onder één naam, Fixet, verdergingen. Er ontstond een nieuwe organisatie en de marktonderzoektaak moest opgezet worden.

Dit is een specialiteit en een van de core businesses van MIC: het van de grond af opzetten van nieuwe functies en afdelingen.